Przemowa motywacyjna- jak sprawić by była skuteczna.

Jeśli zaczynamy uczyć innych, to materiał jaki mamy w zamiarze przekazać, sami zazwyczaj opanowujemy w perfekcyjny sposób. Najlepszą podobno metodą nauczania, jest to że uczestnicy szkolenia nawzajem uczą się kolejnych, nowych tematów. Pamiętajmy jednak, że nawet trener z największym doświadczeniem zawodowym i latami praktyki w biznesie, nie osiągnie sukcesu jako trener biznesu o ile nie będzie także doskonałym mówcą i nie będzie potrafił przekazać treściwie swoich myśli i wiedzy. W trakcje szkoleń zazwyczaj jest tak, że ludzie jedno słyszą, ale drugie rozumieją i akceptują, a rola trenera jest taka, by zapamiętać to co dla uczestników jest jednak najważniejsze w tym szkoleniu.

Speech motywacyjny

Wielu trenerów w trakcie swojej pracy spotyka się z opiniami, że szkolenia nic nie dają. Owszem, były wesołe, podali przykłady pozytywnego zachowania wobec klientów, pokazali jak się nie zachowywać, jednak w codziennej pracy wszystkie te reguły mało się przydały. Każdy trener zanim zacznie szkolenie z określoną grupą powinien zacząć od rozmów przeszkoleniowych, tak aby określić co grupa oczekuje i jakie ma oczekiwania, co pozwoli później tak poprowadzić szkolenia, że każdy uczestnik zachowa pozytywne wspomnienia i uzna że czas na szkoleniu nie był czasem zmarnowanym. Jednak niekiedy okazuje się, że w czasie szkolenia uczestnik miał do dyspozycji wiedzę szkoleniowca, praktyczne ćwiczenia z zakresu np. obsługi Klienta, lecz nikt już nie zakończył procesu szkolenia piramidą kompetencji, czyli odpowiednią motywacją do wdrożenia omówionych postaw w życie.

Doskonały mówca

Porównując to do nauki jazdy samochodem – ktoś wie jak włączyć silnik, zna przepisy ruchu drogowego, ale nie wie prowadzi samochodu bo ma przykre doświadczenia związane z jazdą. Każdy instruktor jazdy wie, że osoba z takim podejściem nie będzie dobrym kierowcom aż do momentu, kiedy pokona swoje obawy. Jest to ważna wskazówka dla trenerów motywacyjnych – trzeba zadbać o to, by uczestnicy szkolenia potrafili w praktyce stosować zasady jakie opracowuje się na szkoleniu i aby mieli chęci do robienia tego w taki sposób.

Jak zmotywować pracowników?

Przede wszystkim trener musi wierzyć sam w to co mówi i robi. Jeśli będzie inaczej, grupa to wyczuje i jedyną rzeczą jaka zapamięta ze szkolenia to wieczorna impreza. Trener nie powinien narzekać, że grupa nie chce współpracować, że nie chce się uczyć i nie docenia szansy jaka dał im pracodawca. Trener powinien się zastanowić, czy szkolenie w pełni dopasowuje się do potrzeb grupy.

Kategorie: Relacje z klientem,

Autor

Matylda Majerska

Redakcja runwarsaw.pl